Dersin Adı | Mesleki Uygulama I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 203 | Güz | 4 | 4 | 6 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Veya Yaralıları Taşımak, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Aracı Tanımak Ve Kullanıma Hazır Tutmak, Özellikli Doğum ve Kadın Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak, Özellikli Pediatrik Acillerinde Acil Bakım Uygulamak ,Özellikli Geriatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Giriş , Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Dezenfeksiyon, Sedye Taşıma Kurallarını Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Yaralıyı taşıma Teknikleri, Hasta veya Yaralıları Taşımak, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Acil Bakım Ekipmanlarını ve Ambulans İçi Dizaynlarını Bilmek , Özellikli Doğum ve Kadın Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak, Özellikli Pediatrik Acillerinde Acil Bakım Uygulamak ,Özellikli Geriatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Vaka Çalışması |
2 | Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, | Vaka Çalışması |
3 | Dezenfeksiyon | Vaka Çalışması |
4 | Sedye Taşıma Kurallarını Uygulamak | Vaka Çalışması |
5 | Şokta Acil Bakım Uygulamak, | Vaka Çalışması |
6 | Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, | Vaka Çalışması |
7 | Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri | Vaka Çalışması |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Hasta Yaralıyı taşıma Teknikleri | Vaka Çalışması |
10 | Hasta veya Yaralıyı taşımak | Vaka Çalışması |
11 | Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, | Vaka Çalışması |
12 | Özellikli Doğum ve Kadın Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak | Vaka Çalışması |
13 | Özellikli Pediatrik Acillerinde Acil Bakım Uygulamak | Vaka Çalışması |
14 | Özellikli Geriatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak | Vaka Çalışması |
15 | FİNAL | FİNAL |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1-Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosbys Paramedic Textbook 4th, 2-American Academy of Orthopaedic Surgeons (2008) Nancy Caroline39;s Emergency Care in the Streets. 6th edn. Jones Bartlett, Sudbury. 3-Hastane öncesi acil ACİL HASTA BAKIMI cilt-I-II Editör. Yrd.Doç.dr. Ali EKŞİ. 1. baskı KitapAna yay.İzmir ,2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | |||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest